Digital markedsføring Google Ads SEO-specialister Sociale medier Tech & tracking

Kontakt os: +45 51 91 09 99

Become Blog

Compell går nye veje i jagten på læring

Lær mere om en god Google Analytics opsætning her. Man lærer gennem hele livet, og under studietiden har man de optimale forudsætninger for at opbygge et vitalt vidensfundament. Når den studerende når specialeskrivningen har virksomhederne for alvor mulighed for at drage nytte af den studerendes specialisering gennem samarbejde. En viden som bliver en stor ressource for de virksomheder, der indgår specialesamarbejde med en studerende. Hos Compell har vi netop indledt et specialesamarbejde om ekspansion og markedsentry, som skal give os indblik i de muligheder og forhindringer, der ligger heri.

”Det er en stor ambition, at vi i Compell får lavet kandidatopgaver med de studerende. Her får vi mulighed for læring og kan gå i dybden med nogle spændende og relevante emner. På den måde kan vi hele tiden tilegne os ny viden og arbejde med at blive klogere”
– Michael Perry

Der er stor konkurrence blandt de studerende i Århus om at få de gode aftaler i hus med virksomheder, når det kommer til specialeskrivning. Der er alt for få virksomheder og alt for mange studerende med drømmen om at skrive speciale for en af disse virksomheder. Det betyder også, at mange af de studerende ikke får drømmeaftalen med en virksomhed og dermed misser den mulighed for erfaring og udvikling, som følger i hælene på en sådan aftale.

Compell og de studerende

Med en baggrund som studerende fra henholdsvis Aarhus School of Business og Aarhus Universitet, ved Bjarke og Michael, hvor stor en betydning det kan have, at man som studerende har en virksomhed at samarbejde med. Derfor har Compell netop indledt et samarbejde med Mette Beich, der studerer International Business på Aarhus Universitet, Business and Social Sciences.

”Jeg vidste ikke, Compell søgte studerende til et specialesamarbejde, men da jeg var til samtale angående et studiejob hos dem, spurgte Bjarke, om jeg ikke ville skrive speciale for en af deres kunder – Du må helt selv vælge!? Den mulighed kan man jo ikke sige nej til”
– Mette Beich

Mette kommer til at sidde på Compell’s kontor, hvor hun bliver en del af teamet. Her får hun også mulighed for at få en direkte sparing med teamet gennem hele forløbet. Og på kontoret ser vi det som en vigtig opgave at give Mette de bedste muligheder, når hun skriver speciale, så begge parter får det optimale ud af samarbejdet.

Win-Win for begge parter

Mettes opgave for kunden bliver at undersøge de muligheder og forhindringer, der kan opstå, når man starter en webshop op i et nyt land. Kunden ønsker at udvide sin webbutik, så den også omfatter Norge som segment, og Mettes opgave ligger hermed i at identificere alle forhold, der skal overvejes ved entry til Norge. Det, der gør opgaven relevant for Compell, er selvfølgelig kundens interesse, da kunden har brug for denne viden, så den kan blive implementeret i kundens strategi, men også mulighederne der ligger for ny læring og viden.
Compell og Mette kan gennem deres samarbejde blive klogere på Norge men også udvikle en generisk model for entry i et nyt land:

”Vi oplever ofte i dialog med kunder eller relationer, at der er et klart ønske om entry i et af de skandinaviske lande, Tyskland eller England. Vores erfaring er dog også, at der er langt fra ambition til decideret entry. Vi håber, at dette speciale gør det nemt og overskueligt at vurdere hvilken entry-strategi, der giver mest mening set i forhold til den enkelte virksomheds ressourcer”
– Bjarke Bekhøj

Compell kan efterfølgende få glæde af samarbejdet, når der skal udvikles arbejdsplaner for fremtidige kunder og på den måde være på forkant med nogle af fremtidens udfordringer.
Det har stor værdi for Compell, at de studerende griber muligheden og tager udfordringen op, når der skal skrives speciale. Der gemmer sig mange uopdagede muligheder i de studerende, og Compell ønsker at samarbejde med mange forskellige studieretninger og tilegne sig en masse ny viden herigennem for på den måde at kunne opfylde kundernes behov og ønsker.

Indholdsfortegnelse

Del opslaget: